Ajaton vahvasti mukana GPD 2017 -konferenssin viestinnässä

Tänä keväänä olimme mukana Glastonin järjestämän Glass Performance Days 2017 -konferenssin markkinoinnissa. GPD on lasiteollisuuden merkittävin kansainvälinen konferenssi, jonka ideana on toimia yhteisenä foorumina lasiteollisuuden toimijoille. Vuosi 2017 on järjestettävälle konferenssille erityinen vuosi, sillä se on konferenssin 25-vuotisjuhlavuosi!

Ajaton Idea oli mukana tuottamassa GPD 2017 -konferenssin markkinointia sosiaalisessa mediassa. Kanavaratkaisuina käytettiin sekä Facebookiin luotua GPD 2017-yhteisöä että LinkedIn:issä hyödynnettäviä julkaisuja. Sosiaalisen median kanavissa toteutettua viestintää varten Ajaton Idea tuotti laajasti erilaista videomateriaalia. Markkinointia varten kuvattiin esimerkiksi erilaisia konferenssin esittelyvideoita sekä videomuotoisia testimoniaaleja, jotka koostuivat jo kokeneempien GPD-kävijöiden kommenteista ja ajatuksista.

Videomateriaalin lisäksi sosiaalisen median kanaviin tuotettiin erilaisia julkaisuja sekä muokatun kuvamateriaalin että tuotetun tekstisisällön keinoin. Julkaisuja tuotettiin muun muassa konferenssin valmistelun taustatekijöistä, konferenssiohjelmasta ja osallistujista sekä erilaisista käytännön järjestelyistä. Sosiaalisen median kanaviin tuotetut julkaisut toimivat oivallisena keinoina tehdä informatiivisia nostoja laajasisältöisestä konferenssista etukäteen, ja sen myötä helpottaa myös konferenssivieraiden valmistautumista tapahtumaan.

Yhteistyömme ei suinkaan lopu siihen, kun GPD-konferenssipäivät alkavat. Olemme mukana myös konferenssin tapahtumien videoinnissa ja editoinnissa. Videotuotannon keinoin toteutettua materiaalia voidaan hyödyntää esimerkiksi tapahtuman jälkimarkkinoinnissa tai seuraavaa GPD-konferenssia järjestettäessä.